Szczepy bakterii

0
338

Dobre bakterie są bardzo ważne, gdyż kolonizują w jelitach i tworzą ochronną florę bakteryjną, która skutecznie zapobiega rozwojowi infekcji i chorób. Ich brak sprzyja pojawianiu się wielu schorzeń.
Aby wzmocnić swoją odporność i poprawić pracę jelit warto do swojego jadłospisu włączyć żywe kultury bakterii. Znajdują się one między innymi w jogurtach naturalnych, kefirach, maślankach i innych przetworach mlecznych. Oczywiście przed zakupem należy dokładnie sprawdzić skład wybranego produktu. Wiele z nich na drugim miejscu zawiera cukier, który jest nie zdrowy, a jego nadmiar negatywnie wpływa na samopoczucie.

Jak dostarczyć organizmowi zdrowych bakterii?


Warto inwestować w nabiał wysokiej jakości, który pochodzi od znanego i renomowanego producenta. Ogromną popularnością od pewnego czasu cieszą się również szczepy bakterii w saszetkach. Dostępne są one w aptekach, drogeriach, sklepach ze zdrową żywnością oraz w wielu sklepach internetowych. Taki proszek wystarczy dodać do soku, jogurtu bądź koktajlu.


Ceny saszetek mieszczą się w przedziale od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych. Niektóre z nich służą do namnażania i pozwalają samodzielnie przygotować domowy jogurt. Taki jogurt jest pozbawiony sztucznych substancji, polepszaczy smaku i konserwantów. Bez obaw można podawać go nawet małym dzieciom. Dokładny przepis na domowy jogurt znaleźć można na wielu stronach internetowych oraz na blogach prowadzonych przez znanych trenerów personalnych i dietetyków.

Jak urozmaicić jogurt?


Do jogurtu warto dodać sezonowe owoce, na przykład borówki amerykańskie, maliny, truskawki, prażone jabłko czy też ulubioną mieszankę musli. W przypadku dzieci owoce z jogurtem warto zmiksować w blenderze na gładką masę. Tak przygotowany jogurt to doskonały pomysł na drugie śniadanie, które można zabrać ze sobą do pracy, szkoły czy też na trening, wystarczy jedynie zapakować go w mały słoiczek. Jogurt warto spożywać regularnie przez pewien okres czasu, aby odczuć pierwsze pozytywne efekty.


Należy pamiętać, iż odpowiednie leczenie poprzez zdrową i zbilansowaną żywność pozwala zwalczyć wiele przewlekłych chorób i korzystnie wpływa na samopoczucie. Nie można zapominać także o regularnym nawadnianiu organizmu. Najlepszym wyborem jest niegazowana woda mineralna. Dziennie powinno się wypijać osiem szklanek wody. Oczywiście dodatkowo można pokusić się o szklankę zielonej herbaty, napar z rumianku, melisy czy też mięty.
Neutralny smak wody można urozmaicić poprzez dodanie do niej odrobiny cytryny, kawałka limonki, plasterka imbiru czy też kilku listków świeżej mięty.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here