Co zamiast napojów gazowanych?

0
51

Połowa ludności w najbardziej rozwiniętych krajach świata ma nadwagę, a co czwarta osoba jest otyła. Przez otyłość tracimy nie tylko zdrowie, ale i pieniądze. Leczenie chorób związanych z otyłością to ogromny przemysł, a coraz więcej lekarzy i dietetyków apeluje o to byśmy dbali o linię.

Codzienne nawyki a odchudzanie

Wiele osób faktycznie próbuje walczyć z wagą poprzez dietę, nieraz aktywność fizyczną lub suplementy diety. Często jednak nie zdajemy sobie sprawy z tego, że codziennie popełniamy żywieniowe grzeszki, które skutecznie hamują nasze odchudzanie. Do takich – zdawałoby się niewinnych – grzeszków należy np. podjadanie, słodycze i słodzone lub dosładzane napoje. Szczególnie te ostatnie są tak zwanymi pustymi kaloriami.

Czym zastąpić napoje gazowane?

Najlepiej wodą! Każdy to powie – woda jest niezbędna w naszym życiu do prawidłowego funkcjonowania. Picie niewystarczającej ilości wody – a zaleca się około dwóch litrów dziennie – powoduje, że gorzej się czujemy, boli nas głowa oraz spowalnia nasz metabolizm. Dodatkowo woda nie ma żadnych kalorii, a pita przed posiłkiem powoduje, że szybciej czujemy się najedzeni, zjadamy mniej, a przez to przyjmujemy mniej kalorii.

Dla tych, którzy nie lubią wody, także istnieje alternatywa – woda smakowa. Nie mówimy tu jednak o wodach smakowych ze sklepu – te są najczęściej dosładzane oraz mają sztuczne aromaty i tylko z nawy kojarzą się nam ze zdrowym napojem. Najlepiej taką smakową wodę zrobić samemu, w domu. Wystarczy do wody dodać cytrynę (sok lub plasterki), pomarańczę, albo inne owoce – świetne są maliny i truskawki (mogą być też mrożone). Do smakowej domowej wody możemy też śmiało dodać zioła – tu prym wiodą te wyraziste w smaku, jak mięta, bazylia, rozmaryn – co kto lubi. Zioła i owoce można też dowolnie w smakowej wodzie łączyć. A niektóre ze składników takiego zdrowego napoju mają dodatkowo zbawienny pływ na nasze zdrowie – cytryna i mięta mają na przykład świetny wpływ na procesy trawienne, a cytrusy mają dodatkowo witaminę C, niezwykle ważną w okresie jesienno-zimowym.

Kolorowe napoje gazowane możemy też śmiało zastąpić sokami – najlepiej tymi świeżo wyciskanymi. Nasz organizm inaczej reaguje i inaczej trawi biały cukier oraz syrop glukozowo-fruktozowy, którym dosładzane są napoje, a zupełnie inaczej cukier zawarty w owocach, dlatego z dwojga złego lepiej wybrać sok niż colę. Najzdrowsze są soki świeżo wyciskane, a nie te na bazie koncentratu, a ostatnio prawdziwym hitem stały się wyciskarki wolnoobrotowe, dzięki którym do diety można włączyć także soki owocowe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here