Tłuszcz w diecie

0
44
Tłuszcz w diecie

Zbilansowana dieta powinna być bogata w składniki pokarmowe, które są niezbędne dla zachowania zdrowia i urody. Najważniejsze są oczywiście węglowodany. Dostarczają one organizmowi dużo energii i sprawiają, że codzienne wykonywanie obowiązków jest mniej uciążliwe. Co ważne, cukry można znaleźć w pokarmach każdego typu – począwszy od owoców, skończywszy na czekoladzie i innych słodyczach. Szczególnie zalecane jest włączenie do diety cukrów prostych. Nie ulegają one rozpadowi i są przetwarzane w czystą energię.

Do czego potrzebne jest nam białko?

Aby budować muskulaturę, bardzo istotne jest, aby codzienny jadłospis był bogaty w białko pochodzenia zwierzęcego. Proteiny zawarte są w mięsie czerwonym, produktach pochodzenia mlecznego oraz w kaszy i ziarnach zbóż. Wskazuje się, że w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek niedoborów białek niezbędne jest podjęcie szybkiej reakcji. Na rynku oferowane są specjalistyczne suplementy diety, które dostarczają optymalnej ilości protein. Warto zakupić monohydrat takich związków jak kreatyna. Składnik ten jest szczególnie istotny dla kulturystów, biegaczy oraz innych sportowców.

Nie taki tłuszcz straszny!

Duże znaczenie ma również tłuszcz w diecie. Uwalnianie energii z lipidów jest bardzo prostym procesem, który umożliwia uzyskanie sił i witalności. Ważne jest jednak, aby dieta opierająca się na tłuszczach była odpowiednio zbilansowana. Najlepsze rezultaty można osiągnąć poprzez spożywanie pokarmów cechujących się niską zawartością tłuszczu. Tytułem przykładu, wybierając śmietanę do zupy, warto sięgnąć po tą odtłuszczoną – zawiera ona jedynie 12% lipidów. Jednocześnie warto wskazać, że ograniczenie spożycia węglowodanów kosztem oparcia diety o pokarmy z wysoką zawartością tłuszczów nie zawsze jest korzystne. Takie właśnie jest założenie diety ketogenicznej, która staje się coraz bardziej popularna – szczególnie wśród osób młodych.

Restrykcyjne przestrzeganie jej wskazań może jednak doprowadzić do niekorzystnych skutków zdrowotnych. Węglowodany pełnią kluczową rolę w organizmie, dlatego nie należy ich odstawiać całkowicie. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest spożywanie pokarmów, które stanowią bogate źródło węglowodanów, tłuszczów oraz witamin. Tytułem przykładu, czekolada nadziewana doskonale sprawdza się jako przekąska pomiędzy poszczególnymi posiłkami. Warto wskazać, że osoby uskarżające się na nadmiar tkanki tłuszczowej nie wykluczają całkowicie lipidów z jadłospisu, lecz ograniczają ich spożywanie. Wiedza o tym, jak ważny jest ten składnik pokarmowy, stanowi elementarną część przy konstruowaniu złożonych planów dietetycznych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here