Probiotyki – dobre bakterie w jogurtach

0
40
probiotyki w jogurtach

Jednym z najważniejszych elementów, jeśli chodzi o zdrowie, jest mikrobiom – zgrupowanie drobnoustrojów zasiedlających nasz organizm. Niektóre bakterie w naszych jelitach są dobre dla naszego zdrowia, podczas gdy inne zwiększają ryzyko chorób. Mikrobiom kształtujemy za pomocą codziennej diety. Zróżnicowana dieta bogata w błonnik, pomaga nam zmniejszyć stany zapalne w naszym organizmie, jednocześnie wzmacniając układ odpornościowy. Pokarmy przyjazne jelitom zawierają również probiotyki, czyli dobre bakterie. Występują one naturalnie w niektórych produktach spożywczych, np. w jogurcie. Wiele osób zastanawia się, czy jogurt jako probiotyk rzeczywiście może mieć dobry wpływ na nasz organizm.

Dlaczego warto jeść jogurty?

Jogurt to produkt, który jest nie tylko bogaty w białko, witaminy i minerały, ale jest także doskonałym źródłem probiotyków. Dobrej jakości produkty powinny mieć na opakowaniu wypisaną listę szczepów bakterii, które zostały użyte do ich produkcji. Żeby jogurt został uznany za probiotyczny, w 1 gramie powinien zawierać co najmniej 10 mln jednostek bakterii Bifidobacterium lub 100 mln bakterii Lactobacillus. Jogurty bogate w bakterie probiotyczne warto jeść szczególnie podczas antybiotykoterapii. Pomogą nam też w zwalczaniu biegunki oraz zaparć. Odmiany kilku probiotyków mają korzystny wpływ na zdrowie naszego serca. Badania wskazują, że pomagają one w zwalczaniu złego cholesterolu, jednocześnie podnosząc poziom dobrego.

Osoby, które nie tolerują laktozy powinny unikać nabiału. Jednak jogurty są wyjątkiem od reguły. Wynika to z tego, że mają one znacznie mniej laktozy niż mleko oraz inne produkty nabiałowe. Jogurty polecane są także osobom chorującym na cukrzyce, ponieważ zapobiegają skokom cukru we krwi. Kobiety, które zażywają doustne środki antykoncepcyjne, również powinny włączyć ten produkt do swojej diety. To samo dotyczy osób narażonych na długotrwały stres.

Jogurt – probiotyk?

Jednak jogurt jako probiotyk, to nie taka oczywista sprawa. Nazywanie wszystkich jogurtów, jogurtami probiotycznymi, może dezorientować wielu klientów. Bardzo ważne jest, aby rozróżniać produkty, które rzeczywiście mają korzystny wpływ na nasze zdrowie od tych, które nie przynoszą nam żadnych korzyści. Na każdym opakowaniu powinien znajdować się dokładny skład i rodzaje bakterii, które występują w takim produkcie. Regularne spożywanie jogurtu posiadającego w składzie żywe kultury bakterii z pewnością korzystnie wpłynie na naszą mikroflorę jelitową, dzięki czemu będziemy cieszyć się wzmocnioną odpornością i dobrym zdrowiem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here