Bakterie w jogurtach i kefirach

0
36
Bakterie w jogurtach i kefirach

Dieta współczesnego Polaka pozostawia wiele do życzenia. Bardzo często nie jada on regularnie, zbyt często odwiedza fast foody, spożywa byle jakie posiłki byle gdzie. Takie postępowanie sprawia, że jego układ pokarmowy jest w opłakanym stanie. Pomóc w tej sytuacji mogą bakterie jogurtowe i kefirowe.

Zdrowe bakterie w walce o zdrowie


Nie od dziś wiadomo, że odporność bierze się z brzucha. Bakterie, które stanowią naszą mikroflorę jelitową pełnią wiele niezwykle ważnych funkcji. Po pierwsze biorą one udział w walce z bakteriami chorobotwórczymi (między innymi tymi z rodzaju Salmonella). Dzięki możliwości szybkiego namnażania się, bakterie jelitowe ograniczają obecność pojawiających się w ludzkim organizmie patogenów.


Kolejną, nie mniej ważną korzyścią, wynikającą z obecności w naszych jelitach bakterii jest to, że produkują one witaminy, których nie jesteśmy w stanie wytworzyć sami. Mając uregulowaną mikroflorę w jelitach unikamy niedoboru dużej grupy witamin.
Bakterie jelitowe pomagają oczyszczać przewód pokarmowy ze zbędnych resztek, oraz szkodliwych produktów przemiany materii. Dzięki nim możemy uniknąć wzdęć, zaparć i biegunek.
Co jednak w sytuacji, gdy z jakiegoś powodu nasza mikroflora jelitowa zastała nadwyrężona? Najprostszy sposób, aby przywrócić jej równowagę to wykorzystanie bakterii jogurtowych i kefirowych.

Jesienią i zimą często się przeziębiamy. Leczymy się wówczas najpierw na własną rękę, stosując suplementy diety i substancje lecznicze, które nie są obojętne dla bakterii bytujących w naszych jelitach. Kiedy domowe sposoby leczenia nie pomagają, lekarz decyduje się często na podanie nam antybiotyku. Leki te często mają tak szerokie spektrum działania, że bywają zabójcze dla pożytecznych bakterii bytujących w ludzkich jelitach. Aby uniknąć biegunek i innych dolegliwości ze strony układu pokarmowego należy jak najszybciej odbudować mikroflorę naszego organizmu.

Probiotyki w lekach i nabiale

Można w tym celu zażywać apteczne probiotyki. Równie dobrze sprawdzą się jednak bakterie jogurtowe i kefirowe. Są to drobnoustroje pochodzenia naturalnego, najbardziej korzystne dla naszego organizmu. Pomagają one łagodnie przejść okres antybiotykoterapii. Są łato dostępne, ponieważ produkty mleczne, zawierające bakterie jogurtowe i kefirowe, są niedrogie i w zasadzie na co dzień znajdują się w każdej polskiej lodówce.


Należy pamiętać o tym, aby w okresie obniżonej odporności częściej sięgać po jogurty i kefiry. Są one bowiem nie tylko smaczne, ale zawarte w nich bakterie regulują pracę naszych jelit i pomagają zachować dobrą kondycję.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here